Escort trans oili virta

escort trans oili virta

Grand Tour de Renault, Hauho Lautsian Lomakeskuksen alueella nähtiin upea kattaus vanhoja Renaulteja eri vuosikymmeniltä. Rompetori ja kokoontumisajo, Kuhmo Seitsemän vuotta sitten perustetun Kuhmon Mobilistit ry: Bella Italia, Tammela Mustialan Kuninkaankartanolla järjestettiin italialaisten autojen treffit neljännesvuosisadan kokemuksella.

Tykkimäen harrasteajoneuvomarkkinat, Kouvola Laajan ja monipuolisen tapahtuman nimi on varsin osuva, sillä normaalin rompparitarjonnan ohella alueella oli reilusti myytäviä autoja. Ison veden takana tehdyt limusiinit ovat kaikille tuttu-ja, mutta osattiin sitä muuallakin.

Sture Engström Istahdimme tarinatuokiolle aktiiviharrastajana ja ta-pahtumajärjestäjänä tunnettun Sturen kanssa, muis-telimme vanhoja ja pohdimme tulevia. Tonnilla brittirautaa Tuhannen punnan budjetti ja kuukausi aikaa löytää auto. Lehtiluukku tarjoaa tutut aikakauslehdet ja julkaisut digitaalisina näköisversioina, joiden lukeminen on helppoa missä ja milloin tahansa.

Rekisteröidy Tietoa palvelusta Asiakaspalvelu Kustantajille. Etusivu » Lehdet » Klassikot Klassikot Jokaisella autolla on tarina. Fordeja on mennyt yli ; Toyotaa kärryä. Etsi Toggle navigation Valikko. Keskustelu24 Ajoneuvot ja liikenne Autot Hybridi- ja sähköautot Totuus sähköautosta Totuus sähköautosta totuus Lataus kestää 12 tuntia, auton jälleenmyyntiarvo täys arvoitus, akuston takuuaika 5 vuotta.

Akkutekniikka polkee paikallaan Tosiasia on että sähköautot ja hybridit jää puuhasteluksi nykyisellä akkutekniikalla. Mistähän totuudesta sinä höriset? Lisäksi Leaf on sähköautoksi edullinen eli hintaakin on saatu alaspäin. Ja kehitystä tapahtuu jarkuvasti, parin vuoden pästä toimintamatka on jo vähintään km talvellakin.

Iltalehtikin uutisoi hiljattain kuinka positiivisesti Leaf yllätti pärjäämällä hyvin Suomen talvessa. Kyllä se vaan on niin että parin seuraavan vuosikymmenen aikana sähköautot tulevat korvaamaan polttomoottoriautot lähes kokonaan. Ja tuota kehitystä ennen ei paristoautoihin kannata juurikaan seota. Jos et ole jo seonnut. Itsellä Prius Plug-in ostoslistalla Ja sekös sinua korpeaa. Hyvät suomalaiset, pohojolan kansa! Älkää menkö sekoamaan noihin sähköautoihin vielä tässä vaiheessa.

Varsinaiset sähköautot tulevat n. Sähkön hinta nousee taivaisiin ja tarvitaan oma bensa aggrekaatti, jolla ladataan akkuja. Hyvät välit öljymaihin ja ajellaan "ysivitosella" brrrrrrrrrr Jos auton käyttö onnistuu vain km: Herää pahvi ja mieti elämää muuallakin. Tästä näkee, että on ihmisiä, jotka ei edes sitä vertaa ole matkustanut, että yleissivistys matkaetäisyyksistä olisi tiedossa edes kotimaassa. Parin viikon takainen asteen pakkanen olisi ollut myös sinulle hieno kokemus. Olisipa ollut kiva nähdä kun tulet kentältä ja olisit saanut matkustaa 30 km majapaikkaasi laskettelukeskukseen ilman lämmitystä autossa.

HE HE tässä ne etelän ekovihreät nyt on. Menkäähän kolunpenkille takaisin ja opetelkaa edes suomen ilmasto ja etäisyydet. Ostan sähköauton, kun tiedän sen olevan ominaisuuksiltaan aivan samanlainen kuin nykyiset ei sähköautot. Tiesitkö muuten höyrymoottori, että täällä pohjoisessa ei autojakaan osteta ulkonäön mukaan.

Ne ostetaan turvallisuuden, olosuhde ominaisuuksien, lämmön ja kestävyyden mukaan. Sen vuoksi jotku riisikupit jää autoliikeeseen odottamaan sinun kaltaisia ihmisiä: Sinänsä hauskaa että sähköautot tulevat korvaamaan polttomoottoriautot vasta seuraavan vuosikymmenen aikana, sillä sähköautot olivat bensa-autoja halvempia ja suositumpia luvun alussa Miltähän maailma tänä päivänä näyttäisi jos öljyn hinta ei olisi silloin aikoinaan laskenut ja bensa-autoja ei olisi väkisin tuotu markkinoille parempana vaihtoehtona?

Enempi korpeaa se Käyttöominaisuuksien ja elinkaarikustannusten valossa tuo ostoksesi antaa kuvan, että olet Haavisto, V. Niinistö tai joku muu viherterroristi joka yksin pelastaa koko maailman. Sähköauton hiilijalanjälki ei nykytekniikalla ole sen pienempi kuin pieniruokaisen dieselkäyttöisen auton, joten se siitä ekoteosta.

Ekokemi kiittää valinnastasi kun kelkot muutaman vuoden välein akkujasi sinne. Tulee mieleen,,,ookko nää hieman köyhä kun ei ole kahdeksanmukisella varaa köröötellä?

Paljonpa tunnut tietävän, kun akkuja oikein muutaman vuoden välein raahaat ekokemille. Ja toiseksi, mitähän se sinua haittaa millä kukin ajaa? Kolmanneksi, ajan melko uudella V6 dieselillä, joten en nyt niin köyhä ole Mulla on V6 19,6 litranen Puhukaa sitten vasta kun teilläkin on V24 32 lirtainen Messersmit moottori. Noo, jollainhan se sähkökin tuotetaan. Yleensä jotain saastuttavaa polttamalla tai ydinvoimalla, josta jää erittäin hankalaa ongelmajätettä jälkipolvien riesaksi. Itse en kyllä usko vetyautoihin, koska sähkö on yksinkertaisesti paljon turvallisempi.

Niin no omaa järkeäkin saa käyttää. Tuossa viestissähän nimenomaan mainittiin, että km talvella riittää monelle, ei tietenkään kaikille. En itsekään vielä sähköautoa ostaisi, mutta en näe mitään järkeä niiden polkemisessa, koska sähköautojen kehitys on ehdottomasti pitkässä juoksussa järkevää.

Sie oot rieselin Ensten ollaan niin pienikulunkisella autolla pullistelemassa, että koko maailma pelastuu ja sitten on litroja koneessa kun muiden marjaämpäreissä yhteensä. Piänimunaseksi ne meidän kylällä tommottii sanoo jotka litroilla pullistelee. Sähköauton toimintasäde riittää kaikkeen muuhun,mutta ei km: Kahta autoa ei ole varaa pitää,joten sähköauton akut saa vielä kehittyä. Toinen "hauska" juttu on se että akut on keksitty ennen vaihtosähköä. Siitä huolimatta akkutekniikka on vielä suurin ongelma sähkön liikennekäytössä.

Eikä mitään mullistavaa läpimurtoa ole näköpiirissä. Mikä on polttomoottori käyttöisen auton elinikä? Mutta kun niihin ei saa laittaa vetokoukkua. Kyllähän sähköautot vielä maksaa ja akusto kehittyy varmasti. Mutta mikäli aurinkopanelilla lataa niin nyt voi ihan hyvin ostaa, tahkoaa selvää säästöä ajossa! Sähköautojen ajomatkat alkavat jo riittää kaupunkiajoon, itse asiassa tuollainen km alkaa olla jo sitä tasoa, että ajomatka ei ole useimmille kaupunkiautoilijoille mikään este ostaa sähköautoa.

Valitettavasti vaan sähköautojen finanssipuoli on surkea. Ensinnäkin hinnat ovat vielä aivan liian korkeita. Esimerkiksi Nissan Leaf maksaa noin 40 euroa ja esim. Ford Focuksen pikkudieselin euroa. Focuksen yhdistetty kulutus on alle 4 litraa sadalla eli tuolla euron erolla ajelee jo km. Käytännössä tietysti Leafillakin ajaminen maksaa jotain eli polttoainekustannusten eroon suhteutettuna tuolla eurolla ajelee vielä paljon enemmän.

Sitten sähköautolle tulee vielä erinäisiä riskejä kuten akun kestävyys ja jälleenmyyntiarvo. Focuksesta saa vielä noin puolet alkuperäisestä hinnasta, kun sillä on ajettu km. Entäpä akku, kestääkö se tuon km ajamista? Käyttömukavuutta ei tietenkään pidä myöskään unohtaa.

Focuksen tankillisella ajaa lähes km ja jos tankkaaminen onnistuu 10 minuutissa. Leafilla voi ajaa km ja lataaminen kestää sen jälkeen monta tuntia. Ihmeellistä muutosvastarintailua tämäkin threadi täynnä, jälleen kerran kun ekologisista vaihtoehdoista puhutaan.

Sähkömoottorit ja niihin perustuvat ajoneuvot ovat huomattavasti luotettavampia ja tarvitsevat vähemmän huoltoa kuin polttomoottoriajoneuvot. Käynnistyvyyskin vähän eri luokkaa Niin ja se tärkein: Mutta eihän tyypilliselle perussuomalaiselle hillbillylle oli sitten PS tai keskustan kannattaja, ole sellaisilla arvoilla mitään arvoa.

Sen verran joutuu avarakatseinen oikeat arvot omaavakin ihminen rahaa miettimään Elin ikä tulee sähkökäyttöisillä olemaan aivan varmasti moninkertainen polttoversioihin verrattuna. Koska nytkin kyetään muuntamaan tavallisia bensalla käyviä polttomoottoriautoja etanoli- kaasu- ja mm. Niin ja huviajeluillaan saastuttavien. Kun "pitää" saada kilometrejä tarpeeksi jotta polttoaineen hintaero hyvittäisi vuotuisen dieselveron.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena. Nokian insinööri luvulla: Kehitystä tapahtuu koko ajan, ja ennen kuin huomaammekaan toimivat sähköautot ovat totta. Täysin sähköautoa en usko ihan heti ostavani, jollei tapahdu suurta harppausta parempaan suuntaan.. Mut hybridiä kyllä voisin vakaasti harkita, jos se olis edullinen ja yhtä tehokas kuin normiautokin ja ennen kaikkea auton näköinen eikä mikään munamallinen Prius tai Insight! Viherpipertäjät tehköön mitä haluaa, mut kyllä autolla pitää ohi päästä jos niin haluaa!

Tällä hetkellä vaan tehokkaat hybridit on aika lailla hintavia Jälleenmyyntiarvoa nyt on ihan turha miettiä, autossa se ei säily ikinää! Miksi on niin tärkeää päästä OHI?! Kyllä minä sen puoli tuntia olen mieluummin siellä perillä kuin istun autossa. Puoli tuntia vai hermojen kiristely ja vaaralliset ohitukset. No jokainen tekee valinnan itse, ikävä kyllä.

Sähköautolla ei tee talvella mitään,,,,,tai lataa sitä lämpimässä ja kesälläkin jos ajaa pitää niin isoin huoli on virtapisteiden löytämisessä muutaman kilometrin välein. Joidenkin lukemieni tekstien pohjalta Elviskin elää. Ohitukset on vaarallisia vain niillä priuksilla. Lexuksella kyllä pääsee nopeesti ohi ja se on siis turvallisempaa. Ajattelin ennen samoin kuin valtaosa väestöstä, että hulluja ohituksia jne. Audi Q7 tai Lexus h.

Q7 tosin liukkaampi peli. Nykypäivänä jos haluaa sähköllä ajaa Tojon Prius on ainoa vaihtoehtoehto kun siinä on myös polttomoottori. Täys sähköauot on leluja johan telkkuohelmassa lähtivät ajamaan sähköautolla Hesasta Tampereelle viimein Valkeakosken jälkeen auto siirty hinurin matkaan.

Akkuja oli tietenkin latailtu jo mtkalla. No eihän nytkään tarvi muuta kuin käynnistää auto ja lähteä ajamaan. Sähkö auto pitänee vähintään muistaa irroitta latauksesta ennen kuin lähtee liikkeille, enemmän siinä on askareita. Nykyajan sähköautot on vielä prototyyppejä. Pitää odotella vielä vuotta, että akku tekniikka kehittyy. Veikkaan kylläkin vain vuotta. Mitään muullistavaa ei ole vielä keksitty, jolla sähköä saataisiin varattua riittävästi nykyvaatimusten mukaiseen ajoneuvokäyttöön.

Sitten kun se läpimurto tulee, niin siitä menee vielä vuotta kaupalliseen sovellukseen. Tämä on vähän niin kuin kylmäfuusio ydinreagtori, se on sentään keksitty jo aikoja sitten mutta kaupallinen toimnta on aina vaan 30 vuoden päässä, eli ei lähesty lainkaan. Toinen jatkuvasti tulevaisuuteen katoava päivämäärä tuntuu olevan öljyn loppuminen Ei kelpaa sellaiselle kuin minä.

Ajan etupäässä vain kesämökille ajoja. Myös talvisin kun ei ole -5 astetta kylmempää. Mökille olisi matkaa km Helsingistä eikä sähköjäkään mökillä ole. Nykyiset aurinkokennot toimii Suomessa ympärivuoden. Myös talvella, ei tosin niin tehokkaasti. Siiten kun latausaika sadaan tuntiin, niin sähköautoilla on tulevaisuutta, muuten ei. Kukaan ei jaksa 12 H odotella latausta. Tulee pitkä kahvitauko kun sähkö loppuu Hki Tre välille!

Ei kai pikalataus ole muuten ongelma, kuin että tarvittavia tehoja ei oikein ole misään tarjolla. Kerrostalon parkkiksella voi olla 10A latauspistekkin tiukassa, omakotitalossa saa yleensä järjestettyä 20A latauspisteen kolmivaiheisena Olisiko kiva ajaa tunti ja sen jälkeen ladata tunti?

Siinä se kesälomareissu etenee kivasti. Näköpiirissä ei ole muuta kuin kauppakassi- ja työmatkasäköautoilun kakksoautoks, jolloin lataus tapahtuu yöllä kotona. Se oli tarve odota. En minä ainakaan uskalla. Vaikka lataus onkin 12h, niin ei autoa tarvitsisi käyttää kuin esim. Laittaa sen jälkeen kotiin tullessa kaupan jälkeen lataukseen ja käy muissa paikoissa kävellen.

Säästää luontoa ja pysyy itse kunnossa. Kuka täällä mistään nopeuksista on puhunut? Yhdellä latauksella ei päässyt kuin km, vaikka piti päästä km. Pohjoisessa kun lähdet ajelemaan, niin tuo km voi olla yhdestä kauppareissusta kertyvä lukema.

Helppoa se on Helsingissä, kun julkinen liikenne toimii. Silloin sähköauto voikin olla ihan näppärä peli, jos kauppareissu on mahdollista tehdä kävellen. Kaikilla näin ei kuitenkaan ole.

Tuskin itse lähtisit esim. Kannattaa ajatella näitä asioita monelta kannalta, kaikki eivät elä sinun kanssasi samanlaisissa olosuhteissa. Joo mutta ku tuo eukko ei oikein suostu polkypyörän kyytiin. Mulla on viimeisen päälle hieno V8 5. Lapsellista pelleilyä jos joku luulee että yksi ihminen voi vaikuttaa luontoon omalla kulutuksellaan. Sitten kun Kiina ja USA laittavat filtterit tehtaiden savupiippuihin, vähennän itse ajoa.

Mitä hintaan tulee, maksaa sähköauto niin monta kertaa enemmän että ostan samalla rahalla bensaa yli Enemmän vanhassa kasissa on tyyliä ja munaa kuin jossain akkuvehkeessä. Kyllähän se ihan ok vaihtoehto on, jos on lyhyt työmatka, eikä rahalla ole merkitystä.

Tuo km oli uusilla akuilla. Akkujen vaihto taas on niin kallista, että kun ne alkavat hyytyä, on auton arvo lähellä nollaa. Sitten ei kun uutta ostamaan. Luontoa tietysti säästää, kun sähköhän ei saastuta. Vai hetkinen, mistäs se sähkö tulee. Onneksi se varmaan tuotetaan vesi ja tuulivoimalla, eikä ydinvoimalassa, hiilivoimaloissa ym. Mää olen fanaattinen ekoihminen. En tule tänään töihin kun on ihan tyyntä eikä tuulimylly ladannutkaan mun sähköauton akkuja.

Auton osarit jäi pystyyn ja auto haettiin pois, varasti pyörän ja ajan sillä. Sähkö tulee töpslstä ja tuotetaan puhtaalla Ydinvoimalla! Oletetaan että minulla olisi sähköauto. Pistäisin takakonttiin dieselagrekaatin, jolla voisin ladata akkuja mökillä ja jopa ajon aikana. Voisinko käyttää agrekaatissa polttoöljyä? Ajon akana et voi käyttää kuin dieselöljyä edes sähköauton lämmityslaitteessa et saa käyttää kuin vain ja ainoastaa korkeammin verotettua diesel öljyä!!!

Voisin ostaa pihaan kaupunkiautoksi sähköauton jo nyt. Talvikäytössä riittänee lämmin autotalli ja ainahan voi ajella toisella autolla talviajot.

Työmatkat meinaan kyllä hyvällä ilmalla jatkossa pyöräillä. Huonommalla kelillä tai vastatuulen sattuessa voi sitten hyvällä omalla tunnolla autoilla. Totuus sähköautoista on se,että niiden toimintaa rajoittaa tässä vaiheessa vielä akuston heikko varaamiskyky sekä toiminta aika muutoinhan teknillisesti sähköllä toimivat autot toimivat jopa erittäin hyvin kunhan saadaan ne akustot paremmiksi niin ei ole ongelmia mutta vielä tässä vaiheessa on sanottava, että pojoisissa olosuhteissamme polttomoottorilla varustetut autot tulevat olemaan liikenteessä vielä pitkään olipa vihernenät mitä mieltä tahansa asiasta.

Periaatteessa lämmitys päällä saattaisi juuri ja juuri työmatkalleni riittää tuo sähkö mutta hinta on tällaiselle tavisduunarille liian kallis, lisäksi sähkötolppien aika on rajoitettu vain kahteen tuntiin mikä kovemmilla pakkasilla ei tahdo riittää edes säteilylämmittimelle. Miks näistä sähköautoista vouhotetaan? Siinä kestää vielä tovi ennen kuin markkinoille saadaan järjellisesti toimiva sähköauto.

Toistaiseksi biokaasu on ekologisin valinta henkilöauton polttoaineeksi, mutta eipä siitä ole tällaista hypetystä. Teknologia biokaasun käyttöön on jo, eikä menisi kauaa kun se olisi saman hintaista tai jopa halvempaa kuin bensan käyttö. Mitään teknologisia tai taloudellisia esteitä biokaasun käytölle ei ole, ongelma biokaasun saataville tuomisesta on luonteeltaan lähinnä poliittinen.

Biokaasuun vaihtaminen ei edellytä valtavia tai kalliita muutoksia bensakäyttöiseen autoon, ja siinä voidaan edelleen käyttää myös tavallista bensaa.

Mikä parasta, biokaasu tehdään kakasta! Toisin kuin etanolit ym. Sähköauton ekologisuus riippuu sähkön tuotantotavasta. Säköautossa pitäisi Suomen teillä olla halkovarasto ja kamina, jotta sisätilat voisi lämmittää ihmiselle siedettävään tasoon.

Klassikot Klassikot ilmestyy 8 kertaa vuodessa. Esikatselu Lisää ostoskoriin Irtonumero: Ford Escort ´70 Vuorisen perheelle osui täyspotti vakioveikkauksesta ja osa siitä käytettiin uuden auton hankintaan. Voittoauto on edelleen saman perheen hallussa. Ford Fiesta ´81 Avustajamme ei aikoinaan saanut omaa Fiestaansa pysymään mitenkään ryhdissä, mutta naapurin herran vastaava peli säilytti loistonsa vuodesta toiseen.

Tutustuimme lähemmin yksilöihin tuotannon alku- ja loppupuolelta. Renault 15 TS Automatic ´74 Timo Tuovisella oli luvulla käyttöautona Renault 15, ja nykyisin tuon hienon automallin automaattiversio toimittaa harrasteauton virkaa.

Grand Tour de Renault, Hauho Lautsian Lomakeskuksen alueella nähtiin upea kattaus vanhoja Renaulteja eri vuosikymmeniltä. Rompetori ja kokoontumisajo, Kuhmo Seitsemän vuotta sitten perustetun Kuhmon Mobilistit ry: Bella Italia, Tammela Mustialan Kuninkaankartanolla järjestettiin italialaisten autojen treffit neljännesvuosisadan kokemuksella. Se oli tarve odota. En minä ainakaan uskalla. Vaikka lataus onkin 12h, niin ei autoa tarvitsisi käyttää kuin esim. Laittaa sen jälkeen kotiin tullessa kaupan jälkeen lataukseen ja käy muissa paikoissa kävellen.

Säästää luontoa ja pysyy itse kunnossa. Kuka täällä mistään nopeuksista on puhunut? Yhdellä latauksella ei päässyt kuin km, vaikka piti päästä km. Pohjoisessa kun lähdet ajelemaan, niin tuo km voi olla yhdestä kauppareissusta kertyvä lukema. Helppoa se on Helsingissä, kun julkinen liikenne toimii. Silloin sähköauto voikin olla ihan näppärä peli, jos kauppareissu on mahdollista tehdä kävellen.

Kaikilla näin ei kuitenkaan ole. Tuskin itse lähtisit esim. Kannattaa ajatella näitä asioita monelta kannalta, kaikki eivät elä sinun kanssasi samanlaisissa olosuhteissa. Joo mutta ku tuo eukko ei oikein suostu polkypyörän kyytiin. Mulla on viimeisen päälle hieno V8 5. Lapsellista pelleilyä jos joku luulee että yksi ihminen voi vaikuttaa luontoon omalla kulutuksellaan. Sitten kun Kiina ja USA laittavat filtterit tehtaiden savupiippuihin, vähennän itse ajoa. Mitä hintaan tulee, maksaa sähköauto niin monta kertaa enemmän että ostan samalla rahalla bensaa yli Enemmän vanhassa kasissa on tyyliä ja munaa kuin jossain akkuvehkeessä.

Kyllähän se ihan ok vaihtoehto on, jos on lyhyt työmatka, eikä rahalla ole merkitystä. Tuo km oli uusilla akuilla. Akkujen vaihto taas on niin kallista, että kun ne alkavat hyytyä, on auton arvo lähellä nollaa. Sitten ei kun uutta ostamaan. Luontoa tietysti säästää, kun sähköhän ei saastuta. Vai hetkinen, mistäs se sähkö tulee. Onneksi se varmaan tuotetaan vesi ja tuulivoimalla, eikä ydinvoimalassa, hiilivoimaloissa ym.

Mää olen fanaattinen ekoihminen. En tule tänään töihin kun on ihan tyyntä eikä tuulimylly ladannutkaan mun sähköauton akkuja.

Auton osarit jäi pystyyn ja auto haettiin pois, varasti pyörän ja ajan sillä. Sähkö tulee töpslstä ja tuotetaan puhtaalla Ydinvoimalla! Oletetaan että minulla olisi sähköauto. Pistäisin takakonttiin dieselagrekaatin, jolla voisin ladata akkuja mökillä ja jopa ajon aikana.

Voisinko käyttää agrekaatissa polttoöljyä? Ajon akana et voi käyttää kuin dieselöljyä edes sähköauton lämmityslaitteessa et saa käyttää kuin vain ja ainoastaa korkeammin verotettua diesel öljyä!!! Voisin ostaa pihaan kaupunkiautoksi sähköauton jo nyt. Talvikäytössä riittänee lämmin autotalli ja ainahan voi ajella toisella autolla talviajot. Työmatkat meinaan kyllä hyvällä ilmalla jatkossa pyöräillä.

Huonommalla kelillä tai vastatuulen sattuessa voi sitten hyvällä omalla tunnolla autoilla. Totuus sähköautoista on se,että niiden toimintaa rajoittaa tässä vaiheessa vielä akuston heikko varaamiskyky sekä toiminta aika muutoinhan teknillisesti sähköllä toimivat autot toimivat jopa erittäin hyvin kunhan saadaan ne akustot paremmiksi niin ei ole ongelmia mutta vielä tässä vaiheessa on sanottava, että pojoisissa olosuhteissamme polttomoottorilla varustetut autot tulevat olemaan liikenteessä vielä pitkään olipa vihernenät mitä mieltä tahansa asiasta.

Periaatteessa lämmitys päällä saattaisi juuri ja juuri työmatkalleni riittää tuo sähkö mutta hinta on tällaiselle tavisduunarille liian kallis, lisäksi sähkötolppien aika on rajoitettu vain kahteen tuntiin mikä kovemmilla pakkasilla ei tahdo riittää edes säteilylämmittimelle. Miks näistä sähköautoista vouhotetaan?

Siinä kestää vielä tovi ennen kuin markkinoille saadaan järjellisesti toimiva sähköauto. Toistaiseksi biokaasu on ekologisin valinta henkilöauton polttoaineeksi, mutta eipä siitä ole tällaista hypetystä.

Teknologia biokaasun käyttöön on jo, eikä menisi kauaa kun se olisi saman hintaista tai jopa halvempaa kuin bensan käyttö. Mitään teknologisia tai taloudellisia esteitä biokaasun käytölle ei ole, ongelma biokaasun saataville tuomisesta on luonteeltaan lähinnä poliittinen.

Biokaasuun vaihtaminen ei edellytä valtavia tai kalliita muutoksia bensakäyttöiseen autoon, ja siinä voidaan edelleen käyttää myös tavallista bensaa.

Mikä parasta, biokaasu tehdään kakasta! Toisin kuin etanolit ym. Sähköauton ekologisuus riippuu sähkön tuotantotavasta. Säköautossa pitäisi Suomen teillä olla halkovarasto ja kamina, jotta sisätilat voisi lämmittää ihmiselle siedettävään tasoon. Muuten ei sähköautosta kannata haaveilla näillä leveysasteilla ympärivuotisena kulkuneuvona. Lisäksi olisi hyvä saada tälle puumäärälle kotimaisuusasteen mukaan helpotusta verotuksen keinoin ja näin se tukisi tätä ratkaisua.

Itse olen lähdössä hiihtolomalla lappiin Ylläkselle hiihtelemään, joten pitkä matka on edessä. Sähköautoa varten tarvittaisiin kilometrin välein tankkausasema sähkölle ja tuolle puuklapimäärälle. Koko matkan puuvarastoa tuskin pikkuauton "liiteriin" mahtuu kerralla. Mukavahan se olisi välillä aina pysähdellä ja laittaa klapia uuniin.

Välillä voisi paistaa vaikka makkarat hiukopalana tai keittää sumpit! Viherpiipertäjien juttuja koko sähköautoilu,,,maailma pelastuu. Sielä se ranskalainen rakentelee ydinvoimalaa mistä se ekoauto saa ongelmajäteakkuihinsa virtaa.

Onni ja autuus, se voimala ei valmistu vielä hetkeen, vaikka virtaa valtakuntaan sopimuksen mukaan tulikin jo Sähköauto ei tule milloinkaan polttomoottoriautoa syrjäyttämään. Auto on tehty liikkumista tukemaan, ei seisomaan pistorasiassa. Sillä rahalla minkä tuollaiseen sähköautoon hukkaa ajaa taksilla jo melkoisen siivun. Lyhemmät matkat voi pistää jalan ja pikkuisen pidemmät pyörällä jos ei ole autoon varaa. Sähköauto on kaikkea muuta kuin ekologinen valinta.

Vetyteknologian kehityksen myötä sähköauto osoittautuu turhaksi taiteenhaaraksi autoilun historiassa. Joillekin kaikenlainen ympäristön säästäminen on "viherterroismia" ja siksi vastustettavaa. Jotkut oikein tuntuvat pelkäävän, että polttomoottoi kovautuisi sähkövoimanlähteellä. Eikö sähkömoottori ole yhtä "kiva" tai "urheilullinen"? Polttomoottorin fanattiset kannattajat ovat kuin Kreikan mielenosoittajat: Polttonesteen hinnankehitys on tulevaisuudessa mielenkiintoinen. On ennustettu että maailmalla bensiinin hinta nousee kovasti kun venäjä tuhlaa ovat bensansa eikä enää myy sitä ulos.

On arveltu, että n. Kuka sen jälkeen kykenee sitä ostamaan. Ajan nykyisen bensa-auton loppuun ja siirryn suoraan maakaasuun, mikä on käytännössä mahdollista vain kaakkois-suomessa rajallisen tankkausverkoston vuoksi.

Kun käyttäjiä ja asemia on vähän, niin hinta tulee vielä säilymään edullisena tulevaisuudessakin, mikä riittää hyvin minun autoilutarpeeseen. Kyllä se vaan on niin että tällä hetkellä ja näköpiirissä olevalla tulevaisuudessa sähköauto on ylimääräinen auto. Se käy perheen kakkosautoksi tai autottoman mukavuus laite. Maksaa jostain halvimmasta tojotasta 30tuhatta euroa. Tolla hinnalla saa 2kpl uutta dacia dusteria, Ja jos ostaa yheden halvan uuden auton niin tolla rahamäärän erotuksella ostaa sitä polttoainetta kymmenenksi vuodeksi ainakin.

Vakuutukset ovat suhteessa tosikalliita tollaseen tojotan hypridiin. Ja range vie vissiin enempi bensaa, mutta on paljon edullisempi hankita hinnaltaakin ja halvempi omistaa vakuutusten puolesta. Tuolla 25tuhannen euron hinta erotuksella ostaa aika paljon sitä bensaa. Minusta ihmisen pitäisi ottaa huomioon siihen uuteen autoon menetettävä vaihtoraha ja huolokulut vakuutukset yms. Ihan humpuukia koko hypridi touhu Onneksi itse omistan 1kpl semmosen auton joka saa saastuttaa niin paljon kun kerkee, toisessa lievimmät päästövaatimukset, ja se 3mas auto on sitten diesel..

Vaihtaisin mielelläni kaikki autot päästövapaisiin malleihin, mutta ei ole tarjontaa merkkiuskollisuuteni takia pahemmin. Tutkimuksen tilasi Saksan ympäristöministeriön alainen Öko-instituutti.

Tulokset eivät ole kovinkaan mairittelevia, sillä tutkijat päätyivät pitämään nykyaikaista bensa-autoa sähköautoa puhtaampana vaihtoehtona. Tutkijat murskaavat myytin todistamalla, että modernilla bensiinimoottorilla kulkevalla autolla säästää ilmastoa sähköautoa tehokkaammin.

Tutkijat perustavat näkemyksensä siihen, että nykyisiä bensiinimoottoreita voidaan kehittää nopeasti puhtaammiksi ja vähemmän kuluttaviksi. Sähköauto ei tupruta hiilidioksidia tai muuta saastaa, mutta sen vaatima energia tuotetaan pääosin epäpuhtaasti. Sähköauto ei tuota hiilidioksidia, mutta sähkön tuotanto tuottaa hiilidioksidia Bensamoottori laadukkaalla polttoaineella ja kunnon katalysaattorilla on puhtaampi.

Mitä jos se Auton pitää liikkua oli keli mikä vaan, aseita lataillaan. Olikohan bensa auton päästöihin laskettu mukaan öljynpumppauksen päästöt,laivakuljetuksen päästöt ja jalostamon päästöt sekä tankkiauton päästöt jalostamolta huoltoasemalle, samoin kaikkien noiden laitteiden valmistuksessa syntyvät päästöt. Noo, kunhan tulee kunnollinen vetyauto, niin ajatellaan vasta sitten dieselistä luopumista.

Sähköautot ei ainakaan vielä ole mikään ratkaisu, enkä usko niiden koskaan olevan muuta kuin kauppakasseja lyhyillä matkoilla. Monen työmatkalle kyseinen toimintasäde riittää hyvin! Työpaikalle päästyä auto taas tolppaan ja latautumaan työpaivän ajaksi, kätevää!

Sähköauto on lähes huoltovapaa ja moottorit käytännössä "ikuisia". Sähkömootorit kestävät sen miljoona km ilman huoltoa! Mitä lämmitykseen tulee niin eikait sitä sisätilaa lämmitetä sähköllä kuin hiustenkuuvaajalla vaan pienellä polttimella kuten nykyiset webastot tai vastaavat.

Odotan todellakin sähköautojen yleistymistä ja sitä, että kaupunki-ilma saadaan puhtaammaksi polttomoottoreiden pienhiukkasista. Itse ostan ladattava hybridin heti kun rahat riittävät ja niihin saadaan 60 km range. Kyllähän on tosiasia että tämän päivän akuilla ei viä kyllä ajella kuin sähkötolpan välejä, kyllä se suurkaupunkiin käy missä ajo matka päivässä jää 50km: Mutta pitää muistaa että aamullakin pitää lähteä että lataukseen. Lämmitys laite pitäis kuitenkin olla Diesel tai Bensiinikäyttöinen myös kaasuhan on vaihtoehto mutta miksi räpätä keskeneräistä systeemiä.

Auton hintakin on aivan väärällä pohjalla,ehkä mopo autoon kävisi mennään viä 10 vuotta täällä tundalla ehkä si jo löytyy sellanen että pääsisi käymään Hesasta pohjosessa loma-matkalla. Mistä siä sähkötolpan löytää,myrskykin katkassu linjat nekin ekaks kuntoon!? Sähköautoihin voidaan laitta myös pieni ilmalämpöpumppu joa kulutta n. TM talviautotestissä prius oli yksi lämpimimmistä, vaikka kulutus oli reilusti joukon alhaisin.

Suomen talvessa tuolla välimeren rantain kauppakassilla ei tee mitään. Vaikka kasvihuoneilmiöstä vihreät piipittävätkin ja veron joka liikuntamuotoon järjestävätkin, niin kyllä auton pitää talvellakin kulkea. Silloin se auto ei voi olla sähköauto. Hinnoiltaan nuo eivät vastaa sitä mitä tarjoavat ja hbridikään ei tekniikkansa puolesta taida hankintahintaeroaan polttomoottoriseen koskaan kiinni kuroa. Sitäpaitsi, vaikka suomalainen vihreä luuleekin maailman pelastavansa, niin eikö sen kannattaisi mennä ohjailemaan Kiinan autoteollisuutta ja sielä ostajia?

Niitä on muutama enemmän kuin meitä eikä kaikilla kaiketi edes autoa. Kyllä toimiva sähköauto tulee markkinoille varmaankin tosi nopeasti. Kävin juuri kiinassa ja siellä ei ollut enää muita mopoja ja koottereita kuin sähköisiä joten myyvät länsimaihin nämä prutkut. Näkyi että sielläpäin on kehitys on mennyt meidän ohi jo monessa asiassa ja uskon että tulemme vielä yllättymään kehitystä Suosittelen kiinan matkaa kaikille jotka pitävät suomea jonkinlaisena kehittyneenä maana ja kaikkitietävänä,että se siitä.

Tulee tulee ken Saat tuoda muutaman kinukin tänne talveksi polkemaan sitä toimivaa laitettaan niin minäkin alan sähköautouskovaiseksi. Sähköauto ei ole ratkaisu vaan vetypirssi. Ja auton arvo nousee joka vuosi vaikka on köyhän miehen malli kun kattoon ei ole edes käytetty peltiä..

Ei ole väliä kauanko akku riittää, koska sen jälkeen hyrähtää käyntiin bensamoottori. Työ ja kauppareissut onnistuisi sähköllä, pidemmät matkat aluksi sähköllä sitten bensalla. Odotetaan ensin akkuteknologian plus muun mahdollisen kehitystä kaikessa rauhassa.

Voi hyvin olla, että vety korvaa akkusähkön, mutta antaa sitä ennen kaikkien kukkien kukkia rauhassa: En ikinä huolisi moista rojua, en edes ilmaiseksikaan. Nykytilanteessa sähköllä liikkumista ja ennenkaikkea tavaraliikennettä voitaisiin edistää kuljettamalla rekkoja ja kontteja maantiensijaan junilla tätä pitäisi valtion edistää!

Nuo akut jotka vanhoista sähköautoista jää, on ongelmajätettä. Koko auton pinta aurinkopaneliksi, renkaisiin dynamot ja katolle pieni tuulimylly ja ei kun menoksi! Pitäs kehittää jousivoimalla kulkeva auto, leluautotkin liikkuu jousella sähkömoottorilla vaan viritettäisi jousi.

Ai että maksullisten parkkipaikkojen hintaa sinä päivänä. Tottakai ilmaisia parkkeja ei enään olisikaan, kaikkihan tarvitsisivat töpselin. Muuten kyllä kelpaisi sähköauto. Ostakaa akkukäyttöinen rullatuoli ja huristelkaa sillä tuolla asteen pakkasessa lumikinoksissa. Hyppään minäkin vm fossiilista polttoainetta käyttävään Autoon. Ainiin,näin pakkasilla siellä on sisätilassa sähkölämmitin,2 tuntia ennen ajoon lähtöä sisätilanlämmitin puhaltaa kabiinin mukavan lämpimäksi Fuck the fuel economy!

Onko kukaan laskenut montako uutta ydinvoimalaa saadaan jos ja kun Suomen autot muuttuvat sähkökäyttöisiksi? Kysymys on teoreettinen, eihän kaikki kuitenkaan sähköautoa halua. Olisi fiksua saada kaikki pääkaupunkiseudun autoilijat käyttämään sähköautoa. Pitääkö kaikilla muilla polttoaineilla tai energiamuodoilla, kuin bensiinillä kulkevista autoista maksaa käyttövoimavaro eli kansankielellä ns.

Entä jos auto onkin sekasikiö eli ns. Toyota Prius, joka käy pääsääntöisesti bensiinimoottorilla ja sitten välillä avittaa sähkömoottorilla. Kaveri teki Ford Escortin toimimaan nestekaasulla niin, että peräkontissa oli muistaakseni 3 kpl 25 kg nestekaasupulloja ja silloin hän joutui maksamaan siitä dieselveroa. Taidan ostaa vanhan kaasutinmoottorisen Jenkin ja tehdä siihen nykyaikaisen puukaasulaitteiston, eli häkäpöntön ja pusikkoa löytyy pitkin tienvarsia mitä kerätä polttoaineeksi.

Tuohon kun vaihtaa LiFePO4 akuston ja dieselillä eli polttoöljyllä toimivan lämmittimen, joka kierrättää nestettä sisätilakennon lisäksi akustojen lämmittimessä, niin alkaa tulemaan toimintasädettä ja ajomukavuutta pakkaspäivillekin. Dieselillä autossa ei saa käyttää kuin vain ja ainoastaan dieselöljyä vaikka kyse olisikin lämmittimestä! Sukellusvenesissä on hyvät akut? Sehän oli ihan hyvää. Kyllä km riittää kaupungissa käyntii. Mutta eikö tässä nyt ole pelko siitä, että puliukot käyväy välillä ottamsta tankista sävärit?????

Ovat vielä pelkkä vitsi. Kuka viitsii ostaa mopoauton näköisen tötterön,jolla on hintaa n. Entä kuka uskaltaa ostaa tällaisen tötterön käytettynä? Akkujen uusimiseen kun voi hyvinkin upota tuhansia euroja. Kylläpä suomalaisia vituttaa jos joku ostaa sähköauton ja pääsee pienellä kulutuksella. Sitten kateuksissaan määkii, miten on huono peli, kallis jne. Haittaako teitä mihin toinen käyttää rahansa ja varsinkin se pieni kulutus?

Laskepa huviksesi paljonko se pieni kulutus painaa jos samankokoisen kopin saat normiautona kymppitonnilla? Ja kantsii uusin Tuulilasikin lukea, naurettavaa että pitäisi tuollaisella kopperolla ajella ja vielä miettiä että voiko lämmitystä käyttää vaiko ei. Jos joku ostaa 40 tonnin kopperon, ei se ainakaaan kateutta herätä, vaan ajatuksen siitä että onko ihan kaikki kotona Sinua ainakin näyttää ketuttavan karseasti. Itse kukin saa rahansa laittaa mihin vaan, opel amperan ja chevy voltin tyyppiset autot on ne jotka voisin sillä rahalla ostaa, en avuttomia koppimopoja.

Ei tunnu vaikuttavan Ei polttoaine vaikuta mitään kulutukseen, saman energian se auton liikuttaminen aina vie. Sähköautossa saadaan tietysti jarrutusenergia talteen, mutta kuten näistä hybrideistä näkee, niin se hyöty hukkuu jo akkumassan mukana raahaamiseen ja ekodieselillä pääsee samaan kulutukseen. Tietenkin saa laittaa ja sehän ei pitäisi sinua kyrsiä ollenkaan vaan näkyypä kyrsivän. Eli onhan se diesel ekoauto.

Eikä tämä hybrid ole oikeastaan edes mikään hyvä keksintö. Menehän nyt siitä jonnekin muualle kun aikuiset keskustelee, hihittelemään Tulee aika jolloin iskee jääkaudet yms. Olisiko ollut hyvä olla öljyä näille sukupolville? Massamuutot afrikkaan eivät palvele ketää. Joutuu häpemään silmät päästään kun ajattelee miten meistä tulevaisuudessa ajatellaan.

Totuus on sulla housuissasi, halvatun saarnaaja. Pessimistit eivät ole suosittuja.

: Escort trans oili virta

Escort trans oili virta Kolmanneksi, ajan melko uudella V6 dieselillä, joten en nyt niin köyhä ole Voittoauto on edelleen saman perheen hallussa. Piänimunaseksi ne meidän kylällä tommottii sanoo jotka litroilla pullistelee. Vaihtaisin mielelläni kaikki autot päästövapaisiin malleihin, mutta ei ole tarjontaa merkkiuskollisuuteni takia pahemmin. Laittaa sen jälkeen kotiin tullessa kaupan jälkeen lataukseen ja käy muissa paikoissa kävellen.
Sexitreffi escort estonia Etsi Toggle navigation Valikko. On arveltu, että n. Sähköauto ei tule milloinkaan polttomoottoriautoa syrjäyttämään. Lämmitys laite pitäis kuitenkin olla Diesel tai Bensiinikäyttöinen myös kaasuhan on vaihtoehto mutta miksi räpätä keskeneräistä systeemiä. Mitään muullistavaa ei ole vielä keksitty, jolla sähköä saataisiin varattua riittävästi nykyvaatimusten mukaiseen ajoneuvokäyttöön. Mitsun PHEV voittaa käytännöllisyydessä ja monikäyttöisyydessä, mutta ilmajäähdytteinen pieni akku ei vielä vakuuta. Joidenkin lukemieni tekstien pohjalta Elviskin elää.
Sexi elokuvat aikuisviihde suomi Lingam hieronta helsinki aikuisvideo
Ford Escort ´70 Vuorisen perheelle osui täyspotti vakioveikkauksesta ja osa siitä käytettiin uuden auton hankintaan. Mulla on viimeisen päälle hieno V8 5. Rompetori ja kokoontumisajo, Kuhmo Seitsemän vuotta sitten perustetun Kuhmon Mobilistit ry: Ei ole väliä kauanko akku riittää, pimppi kostuu thai massage porn sen jälkeen hyrähtää käyntiin bensamoottori. Ovat vielä pelkkä vitsi. Renault 15 TS Automatic ´74 Timo Tuovisella oli luvulla käyttöautona Renault 15, ja nykyisin tuon hienon automallin automaattiversio toimittaa harrasteauton virkaa. Nokian insinööri luvulla: escort trans oili virta

0 thoughts on “Escort trans oili virta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *